Kundeservice tlf. 5283 0232

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

D-vitamin mangel

D-vitamin optages på to måder i kroppen - gennem kostindtagelse og gennem solens UVB-stråling. Fordi mange her i Danmark i forvejen går rundt med D-vitaminmangel, bliver det et udtalt problem om vinteren, som kan medføre mangel på energi, muskelømhed og knogleskørhed. Med Calcium D får du dækket både dit behov af D-vitamin og af kalk, så du helt undgår D-vitaminmangel. Kalken hjælper med også størkning af blod i tilfælde af sår og er nødvendig for at kunne vedligeholde normale funktioner i musklerne, fordøjelsen, i knoglerne og i tænderne. 

Lagerstatus: På lager

128,00 kr

Flere visninger

Detaljer

D-vitamin optages på to måder i kroppen - gennem kostindtagelse og gennem solens UVB-stråling. Fordi mange her i Danmark i forvejen går rundt med D-vitamin mangel, bliver det et udtalt problem om vinteren, som kan medføre mangel på energi, muskelømhed og knogleskørhed. Med Calcium D får du dækket både dit behov af d vitamin og af kalk, så du helt undgår D-vitamin mangel. Kalken hjælper med også størkning af blod i tilfælde af sår og er nødvendig for at kunne vedligeholde normale funktioner i musklerne, fordøjelsen, i knoglerne og i tænderne.

Forskere er især gennem de senere år blevet opmærksomme på, hvilke grupper der er mest i risikozonen for at mangle vitaminer. D-vitamin mangel er hyppigt fremkommende blandt ældre mennesker, personer på plejehjem, indvandrerkvinder, kvinder forbi overgangsalderen og hos patienter med brud på hånd- eller lårben. Hvis du tilhører en af disse grupper, kan vi især anbefale vores produkt for at få mere overskud og energi i hverdagen og undgå de ovennævnte symptomer.

D-vitamin er fedtopløseligt, hvilket betyder, at det ikke opløses i vand eller udskilles gennem urinen. Den omdannes til aktive vitaminer gennem lever og nyrer og hjælper med knogler og tænders omsætning af calcium og fosfat. Det antages også, at vitamin D er med til at regulere aktivitet i immunsystemet, calciumkoncentration i blodstrømmen, regulering af blodsukker, celledelingen og er med til at styre dit og kroppens generelle energiniveau og humør.

Du indtager vitamin d i fødevareform gennem fed fisk som sardiner, makrel, ål, sild, laks og hellefisk samt æg, fed ost og fedtstoffer (smør, madolie og lignende). Bemærk at indholdet kun er lavt i f.eks. fedtfattige mælkeprodukter som skummetmælk. Som sagt er det aktive stof fedtopløseligt, hvilket gør det meget praktisk, at det ofte er i fede madvarer, at man finder vitamin D.